نیما اسماعیل نسب؛ سیدجلیل میریوسفی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش سلامت سازمانی و سرمایه روانشناختی بر ارتقاء بهزیستی کارکنان در سازمان های ورزشی استان کرمان بود. این پژوهش از نوع توصیفی ـ همبستگی است که به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان سازمان های ورزشی استان کرمان تشکیل دادند (245=N) که از بین آنها 150 نفر به روش تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش سلامت سازمانی و سرمایه روانشناختی بر ارتقاء بهزیستی کارکنان در سازمان های ورزشی استان کرمان بود. این پژوهش از نوع توصیفی ـ همبستگی است که به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان سازمان های ورزشی استان کرمان تشکیل دادند (245=N) که از بین آنها 150 نفر به روش تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها پس از تأیید روایی و پایایی از پرسش نامه های بهزیستی ریف (1989) ، پرسشنامه استاندارد 24 سوالی سرمایه روانشناختی لوتانز (2007) و پرسشنامه 44 سوالی استاندارد سلامت سازمانی هوی و فیدمن (1987) استفاده گردید. داده ها به کمک روش حداقل مربعات جزئی تحلیل شد. نتایج نشان داد که سلامت سازمانی و سرمایه روانشناختی بر ارتقاء بهزیستی کارکنان در سازمان های ورزشی تأثیر مستقیم و معنادار دارد. با توجه به یافته های پژوهش حاضر به مسئولان سازمان های ورزشی توصیه می شود که بسترهای لازم را برای پیاده سازی سلامت سازمانی و افزایش سرمایه روانشناختی جهت توسعه نیروی انسانی در این سازمان ها فراهم آورند.
سیدجلیل میریوسفی؛ فرشته دره کردی
چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر توانمندسازی روانشناختی بر نوآوری سازمانی با نقش میانجی انتقال دانش در کارکنان باشگاه های ورزشی استان کرمان بود. روش پژوهش حاضر، همبستگی- پیمایشی و ازنوع مطالعا ت کاربردی بود که به صور ت میدانی اجرا شد. تمام کارکنان باشگاه های ورزشی استان کرمان، جامعة آماری پژوهش را تشکیل دادند. با توجه به جدول مورگان، ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر توانمندسازی روانشناختی بر نوآوری سازمانی با نقش میانجی انتقال دانش در کارکنان باشگاه های ورزشی استان کرمان بود. روش پژوهش حاضر، همبستگی- پیمایشی و ازنوع مطالعا ت کاربردی بود که به صور ت میدانی اجرا شد. تمام کارکنان باشگاه های ورزشی استان کرمان، جامعة آماری پژوهش را تشکیل دادند. با توجه به جدول مورگان، 183 نفر به عنوان نمونة پژوهش انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامة توانمندسازی روانشناختی اسپریتزر (1995)، نوآوری سازمانی جیمنز و همکاران (2008) و انتقال دانش سانکوسکا (2013) استفاده شد. با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، مقدار پایایی برای پرسشنامة توانمندسازی روانشناحتی برابر با 89/0، پرسشنامه نوآوری سازمانی91/0 و برای پرسشنامة انتقال دانش برابر با 79/0 گزارش شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آزمون تک نمونهای و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. یافته های این پژوهش نشان میدهد که رابطه توانمندسازی روانشناختی کارکنان و نوآوری سازمانی آنان مثبت و معنی دار است و توانمندسازی روانشناختی به واسطه انتقال دانش نتیجه مثبتی در بروز و افزایش رفتارهای نوآورانه درکارکنان دارد. بهطورکلی میتوان عنوان کرد، توانمندسازی روان شناختی را باید به عنوان یکی از عوامل زمینه ساز نوآوری سازمانی دانست.
سید احمد نژاد سجادی؛ محمدحسین قربانی؛ سید جلیل میر یوسفی
دوره 3، شماره 4 ، دی 1395، ، صفحه 79-88
چکیده
هدف از تحقیق حاضر، تحلیل نقش رضایتمندی در روابط بین کیفیت خدمات با تعهد ورزشی بانوان ورزشکار باشگاههای بدنسازی و ایروبیک بانوان استان کرمان بوده است. روش تحقیق، از نوع همبستگی بود. که به شیوه میدانی اجرا شد. جامعه آماری شامل تمامی مشتریان باشگاههای بدنسازی بانوان استان کرمان بود (2000 نفر) و حجم نمونه طبق جدول مورگان، 322 برآورد شد ...
بیشتر
هدف از تحقیق حاضر، تحلیل نقش رضایتمندی در روابط بین کیفیت خدمات با تعهد ورزشی بانوان ورزشکار باشگاههای بدنسازی و ایروبیک بانوان استان کرمان بوده است. روش تحقیق، از نوع همبستگی بود. که به شیوه میدانی اجرا شد. جامعه آماری شامل تمامی مشتریان باشگاههای بدنسازی بانوان استان کرمان بود (2000 نفر) و حجم نمونه طبق جدول مورگان، 322 برآورد شد و به روش نمونه گیری خوشهای انتخاب شدند. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامه استاندارد کیفیت خدمات (یا عوامل رضایتمندی) بهلکه (1384)، همچنین پرسشنامه تعهد ورزشی اسکانلان و همکاران(1993) که به ترتیب روایی محتوایی و سازه این پرسشنامه ها در تحقیق بهلکه (1384) و تحقیق فتحی(1390)، برآورد و مورد تایید قرار گرفته بود استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخصهای آمار توصیفی (فراوانی و درصد فروانی) و همچنین در بخش آمار استنباطی، به منظور بررسی تاثیر متغیرها و برازش مدل از مدلسازی معادلات ساختاری با بهره گیری از نرم افزار PLS استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد کیفیت خدمات بطور مستقیم بر تعهد ورزشی مشتریان باشگاههای بانوان استان کرمان تاثیر مستقیم و معنیداری دارد(750/4 T=) و به طور مستقیم نیز از طریق متغیر میانجی رضایتمندی بر تعهد ورزشی مشتریان اثر مثبت دارد(94/9 T=). بر مبنای یافته های این تحقیق، کیفیت خدمات و همچنین رضایتمندی دو عامل تعیین کننده در تعهد ورزشی در باشگاه های بدنسازی است. .